Hogyan született meg az ötlet, amely forradalmasítja a gyógyszertári kommunikációt?
Üdvözöllek! Dr. Szalai Dorottya vagyok, szakgyógyszerész, megbízott gyógyszertár vezető és a Patika AI Chatbot megálmodója. 2024-ben Richter Érdeméremmel ismerték el a munkámat, mint "Az év leghatékonyabb betegkommunikációját folytató gyógyszerésze".
2013 óta dolgozom a szakmában, amikor a Debreceni Egyetemen átvettem a diplomámat azzal az útravalóval, hogy "A gyógyszer és a beteg között az utolsó láncszem a gyógyszerész!". A közforgalomban töltött 11 év alatt megtapasztaltam, hogy a rohanó társadalomban a gyógyszerészi tanácsadás, hivatásunk legfőbb értéke, gyakran háttérbe szorul.
2024 tavaszán támadt az ötletem: Mi lenne, ha kilépnék a tára mögül? Felkerestem a Tiszaújvárosi Krónikát, és megszületett a "Gyógyszerész Válaszol" rovatom! A patikába betérő vásárlók jelentős része a tára mögött álló szakembertől kér tanácsot, de sokan nem mernek kérdezni, vagy nem is járnak rendszeresen gyógyszertárba.
A Gyógyszerész Válaszol rovat heti szinten jelenik meg, és rengeteg pozitív visszajelzést kaptam. Láthatóvá vált, hogy igény van az online és írott formátumú tanácsadásra is. Ez a felismerés vezetett a Patika AI Chatbot ötletéhez.
Külön megtiszteltetés számomra, hogy a Richter Gedeon Gyógyszergyár szakmai zsűrije érdemesnek talált a Richter Érdemérem kitüntetésre. Az elismerést a betegkommunikáció területén elért eredményeimért vehettem át.
Az erről szóló oklevelet és az érmet dr Hankó Zoltántól, a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnökétől vehettem át a díjátadó ünnepségen. Ez az elismerés megerősít abban, hogy a Patika AI Chatbot küldetése valóban fontos és hiánypótló a gyógyszerészi szakmában.
Küldetésünk, hogy a modern technológia segítségével biztosítsuk a szakszerű gyógyszerészeti tanácsadást bárki számára, bárhol és bármikor. Hiszünk abban, hogy a megfelelő információ jelentősen javíthatja az emberek egészségi állapotát.
Jövőképünk egy olyan egészségügyi ökoszisztéma létrehozása, ahol a mesterséges intelligencia nem helyettesíti, hanem kiegészíti a szakemberek munkáját, felszabadítva őket az ismétlődő feladatok alól, hogy több idejük legyen a személyes konzultációkra.
Az én kutatásom megmutatta, hogy sok gyógyszertár honlapján, közösségi oldalán ott a "Gyógyszerész Válaszol" felület, de a valóságban a válasz sokszor elmarad, vagy csak napokkal később érkezik meg.
De mi lenne, ha a gyógyszerész valóban válaszolna — azonnal? Ezért találtuk ki fejlesztő kollégámmal a Patika AI-t. A betegek/vásárlók azonnal, pontos választ kapnak a gyógyszerekkel kapcsolatos kérdéseikre, időpontot foglalhatnak, és akár automatikus emlékeztetőket is kaphatnak a gyógyszereik beszerzésére – anélkül, hogy a patikának plusz munkát jelentene!
A mai világban szinte mindenki az internetről tájékozódik egészségügyi kérdésekben. A magyarok 90 százaléka tájékozódik egészségügyi panaszáról az internetről, és sokan nem ellenőrzik a források hitelességét.
Sem a ChatGPT, sem a Patika AI, sem a gyógyszerész nem diagnoszta, nem veszi el az orvos szerepét, de igenis segítséget nyújt a választ keresőknek. Be kell lássuk, hogy nekünk is haladnunk kell a digitális fejlődéssel!
Dr. Szalai Dorottya diplomázik a Debreceni Egyetemen
A "Gyógyszerész Válaszol" rovat elindítása a Tiszaújvárosi Krónikában
A Patika AI ötletének megszületése a közös munka és a fejlesztés kezdete
Richter Érdemérem elnyerése
A Patika AI hivatalos induló eseménye és széles körű bevezetése
Szeretnéd megtapasztalni, hogyan változtatja meg a Patika AI Chatbot a gyógyszertárak és a betegek kapcsolatát? Próbáld ki most!
Kérdésed van? Szeretnél többet megtudni a Patika AI Chatbotról? Ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot!
hello@patika-aichatbot.hu
+36 30 309 6324